Zapowiedź miniserii o proteomice

No więc tak, jak obiecywałem, znalazłem kilka ciekawych artykułów i zaraz po powrocie siadłem i zacząłem pisać. Jednak wyszło szybko szydło z worka – bez porządnego wprowadzenia (nie wiem zresztą, czy będzie aż tak porządne, ale się staram!) do proteomiki i przynajmniej niektórych technik stosowanych w tej dziedzinie badań, każda notka na ten temat byłaby niesamowicie hermetyczna.

Orbitrap/ za flickr.com; PNNL (CC by-nc-sa 2.0) ©2010

W związku z powyższym niniejszym zapowiadam miniserię – 3-4 artykuły – na temat mojej młodzieńczej miłości, proteomiki, która (seria, nie proteomika) punkt kulminacyjny osiągnie, gdy opiszę prace, o których naprawdę chciałem parę słów powiedzieć. Zachęcam wszystkich do czytania już teraz. Artykuły są pisane z myślą o Czytelnikach posiadających blade pojęcie o biochemii (na poziomie liceum), więc powinny być zrozumiałe dla większości. Nieuniknione jednak jest zagłębianie się w coraz więcej detali, w miarę jak będę się zbliżał ku końcowi, więc jeśli pojawi się coś nadwyraz (albo i ledwo ledwo) zagmatwanego – pytajcie w komentarzach, postaram się udzielić odpowiedzi tak wyczerpujących, jak tylko to możliwe. Dodam też literaturę przeglądową, która można odpowiedzieć bardziej szczegółowo na niektóre pytania, ale niestety nie mogę obiecać, że będzie po polsku (a raczej mogę obiecać, że nie będzie. Ponadto w przypadku problemów z uzyskaniem dostępu proszę mi wrzucić maila przez stronę kontaktową, to podeślę wybrane artykuły).

2 Comments

Skomentuj

