FameLab 2.0

famelab

W zeszłym roku w Polsce po raz pierwszy miał miejsce światowy konkurs mający na celu wyłonienie naukowo-popularyzatorskich talentów – FameLab. Jego pierwszą odsłonę wygrała doktorantka chemii z Uniwersytetu Jagiellońskiego, mgr Monika Koperska. Ewidentnie polski FameLab drogą do sukcesu jest, gdyż Monika szturmem przeszła kolejne etapy międzynarodowej edycji konkursu, w której brali udział zwycięzcy wszystkich edycji narodowych, i poległa dopiero na samym koniuszku ustępując pola jedynie głównemu zwycięzcy FameLabu 2012.

famelab

FameLab Monice chyba bardzo pomógł – niewątpliwie bardzo przydatne są szkolenia dla uczestników (tych którzy przeszli pierwszy etap kwalifikacji), możliwość występu w edycji międzynarodowej – a przy tym także warsztaty z wybitnymi brytyjskimi popularyzatorami nauki, a wreszcie po prostu samo doświadczenie. Po FameLabie podziwiać występy Moniki mogły dzieciaki z Uniwersytetu Dzieci, a także krakowskie szkraby na TEDxKids@Kraków.

Dlaczego jednak przypominam o tym dzisiaj? Otóż, żeby zachęcić – wszystkich studentów (studiów wszystkich stopni) do udziału w tej imprezie. Centrum Nauki Kopernik wraz z British Council Polska, które są organizatorami polskiej edycji konkursu, ogłosiły bowiem otwarcie nowej edycji: swoje zgłoszenia nadsyłać można do końca stycznia 2013 roku, poprzez formularz zgłoszeniowy, który znajdziecie tutaj.

W ramach przypomnienia: zgłoszenie musi zawierać trzyminutową prezentację wideo na dowolny temat z zakresu nauk przyrodniczych, technicznych, medycznych (czyli – ważna informacja – nie musi dotyczyć Waszych własnych badań; zwłaszcza gdy jesteście studentami niższych roczników i jeszcze takowych nie posiadacie oraz – druga ważna informacja – nie może dotyczyć nauk humanistycznych i społecznych). Musi być ciekawa i rzeczowa – musi po prostu popularyzować dobrze wybrane zagadnienie. Więcej szczegółów na stronie konkursu.

A żeby nie było, że do udziału zachęcam Was jedynie przykładem sławy i chwały jakie dopadły Monikę: główną nagrodę jest (przede wszystkim) 30 tysięcy polskich złociszów na własne badania, oraz 5 tysięcy na dowolne wydatki. Czyli naprawdę jest o co walczyć.

Jeśli zatem macie zapał do wiedzy, a jednocześnie potraficie swoim kolegom i koleżankom szybko i prosto wyjaśnić najtrudniejsze zagadnienia – do dzieła! To może być dla Was niesamowita okazja.

1 Comment

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s