nicprostszego podbija angielskie internety

Czytelnicy korzystający częściej lub rzadziej z mediów społecznościowych zauważyli zapewne, że zacząłem niedawno publikować posty po angielsku na stronach dwóch naukowych wydawnictw. Po pierwsze, dwa wpisy pojawiły się już na stronach BioMed Central, na blogu Genome Biology – są to notki dotyczące prac, którymi się opiekowałem, i które zostały niedawno opublikowane.

Po drugie zaś, trzy notki pojawiły się już na blogach różnych pism należących do Królewskiego Towarzystwa Chemicznego. Gdzieś tam kiedyś półgębkiem wspominałem, że pracuję nad bliższą z Towarzystwem współpracą – efekty zaczyna być powoli widać.

blogi-wydawcy

O ile jednak ogłoszenia o tych notkach pojawiają się na facebooku, gieplusie i ćwierkaczu, zdaję sobie sprawę, że osoby śledzące bloga bezpośrednio, czy to przez RSS, maila czy wordpressa, pozbawione są niewątpliwej przyjemności z tymi wpisami się zaznajomienia.

Ponadto, tknęło mnie niedawno, że na podobnej zasadzie ta sama grupa czytelników pozbawiona jest wątpliwej tym razem przyjemności czytania moich wpisów pojawiających się mniej lub bardziej sporadycznie na naTemacie, pomimo tego, że rok temu obiecywałem dawać Wam o nich znać.

Postanowiłem tej sytuacji zaradzić przynajmniej cześciowo. Nie będę co prawda zarzucał bloga wpisami pod tytułem „spójrzcie, spójrzcie, znowu gdzie indziej opublikowałem”. Zamiast tego, w menu na górze głównej strony bloga pojawiły się dwie zakładki: naTemat (jak mówią Anglosasi, self-explanatory) oraz Inne. W tej drugiej znajdują się linki do moich wpisów na blogach Genome Biology i RSC, a także innych wpisów czy publikacji, które zdarzy mi się gdzie indziej popełnić.

zakladki

Zapraszam zatem do zaglądania w te zakładki regularnie.

6 Comments

  1. Po pierwsze gratuluję współpracy z RSC – dla mnie to duże i prestiżowa sprawa!

    Mam dla Ciebie chyba jeszcze lepsze rozwiązanie powiadamiania o nowościach w innymi miejscu – możesz sobie wstawić z boku dodatkowy widget zaciągający RSS z tamtego serwisu: http://nicprostszego.natemat.pl/rss W widgecie ustawiasz liczbę ostatnich wpisów do wyświetlenia, bo i tak raczej ludzie będą zainteresowani nowościami, a nie listą wszystkich materiałów. Na 100% w ten sposób więcej ludzi zauważy co tam piszesz, a chyba o to chodzi!
    Co do samego naTemat – napisałeś „wątpliwej tym razem przyjemności” – niestety muszę się z Tobą zgodzić, bo osobiście nie lubię tamtej Twojej twórczości :). Niestety jak to kiedyś przewidywałem – wciągasz się tam albo jesteś wciągany w politykowanie :( i to IMHO w nie najlepszej formie.

    Polubienie

    1. Dzięki Jakubie, już dodałem też widget, ale zakładkę w menu i tak zostawię. Ale z wciąganiem w politykowanie to chyba bez przesady – takich wpisów jest może 10%… Zresztą tak czy siak nie mam ostatnio czaso na obsługiwanie obu blogów, więc siłą rzeczy obumiera ten, do którego mam mniej serca.

      Polubienie

  2. Są internety – wszelkie sieci stosujące protokół IP (internet protocol) oraz Internet – globalna sieć oparta o ten protokół. Co miałyby znaczyć „angielskie internety”?

    Polubienie

Skomentuj

